Mlieka v homeopatickej praxi

Klinická materie medika s prípady

Autor: Philip Bailey

Překlad: Daniela Dubajová a Vladimír Petroci

Vydavatelství: Modrý Peter, Francisciho 30, Levoča, vydané v roce 2012, obsah 196 stran

Minulý rok vyšla dávno očekávaná kniha věnovaná homeopatickým lékům z mlék. Autorem této knihy je i nám známý homeopat Philip Bailey, kterého jsme měli možnost poznat na letní škole Alternativy na Seči a na semináři v Praze, jehož tématem byly homeopatické léky z mlék. Už tam bylo oznámeno, že vydavatelství Alternativa vydá tuhle knihu, ale nakonec tuto knihu vydal dr. Vladimír Petroci.

O autorovi: Významný britský homeopatický lékař Philip M. Bailey je autorem odborných knih, z nichž je nejznámější kniha „Homeopatická psychologie“, která byla již v devadesátých letech přeložena do mnoha jazyků a přinesla mu celosvětové uznání. Kniha patří k základnímu fondu moderní homeopatické literatury. Je to obsáhlá homeopatická materie medika s důrazem na psychologické profily léků. V češtině vyšla jeho kniha Carcinosinum, kterou vydalo nakladatelství Alternativa. Dr. Bailey žije v současné době v Austrálii, kde má taky rozsáhlou praxi.

Úvodem je čtenář obeznámen s obecnými tématy homeopatických léků z mlék. Kniha pojednává o osmi homeopatických lécích z mlék: Lac humanum (lidské mléko), Lac felinum (kočičí mléko), Lac equinum (koňské mléko), Lac caninum (psí mléko), Lac defloratum (kravské mléko), Lac leoninum (lví mléko), Lac delphinum (delfíní mléko), Lac lupinum (vlčí mléko).

Každá kapitola popisuje nejdříve základní témata jednotlivých léků, které jsou nakonec shrnuty s diferenční diagnózou mezi podobnými léky. Poté následují případy z praxe, které jsou komentovány praktickými poznámkami autora z jeho praxe. Po prezentaci případu následuje analýza a následné kontroly případu. Na závěr jsou shrnuty hlavní témata mléčných léků na jednom místě.

Hlavním přínosem této knihy jsou „obrazy“ homeopatických léků z mlék, které ještě nebyly popsány v češtině a ani ve slovenštině. Dále autor detailně popisuje jednotlivá témata, porovnává podobné léky a jejich psychologické profily. Praktické zkušenosti a pozorování autora při odebírání případů jsou hlavním pozitivem tohoto díla. Obrazy léků jsou doplněny i rubrikami léků z různých repertorií, které vyšly v anglickém jazyku. Tyto poznatky jsou dále obohaceny i informacemi z jednotlivých provingů (zkoušek) homeopatických léků.

Za menší nedostatek bych považoval malý počet popisovaných léků, který ale vyváží bohatý praktický obsah této knihy.

Na závěr této recenze bych chtěl doporučit tuto knihu všem příznivcům homeopatie, protože se jedná o první dílo přeložené do nám srozumitelného jazyka. Bude zajisté zajímavé porovnat klinické obrazy homeopatických léků z mlék s „obrazy“ našich pacientů a uvést tyto poznatky do naší homeopatické praxe.

LED televízory